Cu peste doi ani înainte de finalizarea primului segment din magistrala 5, metroul bucureştean devine câmpul de bătaie pentru producătorii de trenuri.

Deşi Metrorex încă nu a stabilit data licitaţiei pentru achiziţia materialului rulant care va aduce pasagerii din Dru­mul Taberei în centrul oraşului, francezii de la Alstom îşi propun să livreze 43 de trenuri pentru noua magistrală. Dacă fiecare tren ar fi compus din şase vagoane, contractul ar avea o valoare de 283 milioane de euro pentru constructorul francez, care deţine o fabrică de trenuri şi vagoane în Polonia.

În prezent, flota metroului bucureştean include garnituri Astra IVA, fabricate în perioada 1976-1992 de Astra Vagoane Arad, şi Bombardier Movia, construite între 2002 şi 2008 de compania canadiană Bombardier. Trenurile vechi vor fi înlocuite, treptat, cu garnituri noi produse de spaniolii de la CAF.

Alstom are afaceri de 80 de milioane de euro pe piaţa locală, în energie şi transporturi. Unul dintre cele mai importante contracte este pentru mentenanţa metroului, semnat cu Metrorex în 2003 şi valabil timp de 15 ani.

Integral pe Ziarul Financiar



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.