CE a aprobat noua politică privind infrastructura de transport a UE în perioada 2014-2020, urmând ca două dintre cele nouă coridoare principale europene să traverseze România, unde pot primi finanţare mai multe proiecte, precum calea ferată Arad-Braşov-Bucureşti-Constanţa şi portul Constanţa.

Bugetul multianual al UE pentru 2014-2020 alocă 26 de miliarde de euro pentru cele nouă coridoare de transport.

România este inclusă în coridoarele de transport Orient/Est-mediteraneean şi Rin-Dunăre, arată documente publicate de Comisia Europeană.

Astfel, Orient/Est-mediteraneean urmează să conecteze infrastructura de transport maritim de la Marea Nordului, Marea Baltică, Marea Neagră şi Marea Mediterană, optimizând utilizarea porturilor ţărilor UE. Proiectul va îmbunătăţi legăturile de transport între nordul Germaniei, Cehia, regiunea Panonică şi Europa de Sud-Est. Coridorul continuă pe mare către Grecia şi Cipru.

Coridorul Rin-Dunăre, având la bază Dunărea şi Main (Germania), va lega regiunile Strasbourg şi Frankfurt, prin sudul Germaniei, de Viena, Bratislava, Budapesta şi Marea Neagră, cu o componentă importantă asigurând conexiunea între Munchen, Praga, Zilina, Kosice şi graniţa cu Ucraina.



Integral pe Income Magazine



Comentarii

@plagiatorul socialist E bine. INtre Maare (la port) si cretinii de grajdani ai Mitomanului, "coridorul" va ramine... canal. Din care se sifoneaza banii. Punem pariu (are cineva curaj?) ca in 2020 calea ferata Arad-Cta va fi la fel de veche, data vreunui tigan si furata pe jumatate? In timp ce prin port vor intra in UE tot ce poate gindi mintea de contrabandist, de la curve si sclavi pina la droguri si arme atomice?

18 octombrie 2013 6:14

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.