Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedintele ANRE, a explicat ce trebuie să facă românii care primesc facturi uriașe pentru energia electrică sau gaze. Este vorba despre acele facturi care, în unele cazuri, ajung la câteva sute de mii de lei, nejustificat.

„Primul pas este să solicite informații, detalii de la furnizor. Dacă cineva are o neclaritate în privința conținutului facturii, trebuie să solicite clarificări de la furnizor, iar furnizorul are obligația să-i răspundă în maximum 15 zile. Și poate să solicite și suspendarea termenelor de plată în acest caz”, a spus Nagy-Bege.

„După cele 15 zile de răspuns în care furnizorul e obligat să dea explicații și nu a primit, se poate adresa Autorității și vom analiza absolut toate situațiile – și avem destul de multe plângeri, din păcate, în cursul acestui an. Majoritatea sunt deja soluționate, am găsit problemele. Foarte multe cazuri se rezolvă prin sesizarea la furnizor. Pentru că și furnizorul își dă seama că cineva a comis o eroare. Hai să fim serioși, în aceste cazuri când sunt valori aberant de mari, în majoritatea cazurilor e vorba de o eroare. Dacă nu se rezolvă după primul pas, se implică autoritatea și în foarte multe cazuri chiar aplicăm amenzi pentru furnizori dacă au încălcat vreo reglementare”, a adăugat vicepreședintele ANRE.

Totodată, despre o eventualitate în care diferite companii ar fi încercat să îi ”jecmănească” pe clienți, Nagy-Bege spune că „probabil că sunt . Au fost foarte multe contravenții, asta pot să confirm. Nu știu dacă s-au făcut cu rea intenție sau din greșeală, dar au fost foarte multe plângeri și am aplicat amenzi”.

Vicepreședintele ANRE susține că multe dintre sancțiuni au fost date pentru întârzieri la citirea contoarelor, care, potrivit legii, trebuie citite o dată la 6 luni pentru energie electrică și la 3 luni pentru gaze naturale.

Totodată, ANRE are un proiect care prevede compensarea consumatorilor cărora nu le sunt citite la timp contoarele. Distribuitorul va fi obligat să achite compensații de 100 lei dacă nu este respectat termenul.

„Bănuiesc că în cazul în care nu vor citi un milion de contoare și au de plătit 100 de milioane de lei, deja o să-i coste și o să fie preocupați”, a spus Nagy-Bege.

„Dar fiecare consumator are dreptul de a citi contorul și de a transmite indexul contorului în fiecare lună. Pe factură trebuie să fie un număr de telefon dedicat pentru autocitire, un interval de timp care nu poate să fie mai scurt de 5 zile în care orice client poate să sune, să se identifice și să comunice indexul. Acest lucru se poate face și prin aplicațiile pe care pun la dispoziție majoritatea furnizorilor. Furnizorul este obligat să factureze pe această citire”, a adăugat el la Digi24.


Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.