România se confruntă cu cea mai atipică bătălie politică dată între foștii parteneri de guvernare, dar și între conducerea unui partid și guvernul acestei formațiuni politice. Situația devine explozivă, iar, din punct de vedere juridic, se poate ajunge într-un punct fără ieșire. Pe de o parte, există o moțiune de cenzură, depusă la Parlament, care, dacă ar fi supusă votului, ar putea dărâma Guvernul Cîțu. De cealaltă parte, avem un conflict juridic de natură constituțională invocat de Guvern la CCR, prin care se cere Curții să constate că moțiunea de cenzură a fost neconstituțional și neprocedural depusă.

Dacă CCR ar constata existența acestui conflict, după ce eventual Guvernul ar fi fost demis de Parlament, s-ar intra într-un blocaj fără precedent. Un premier demis ar trebui să fie repus în funcție, iar cel desemnat să-l înlocuiască ar trebui să plece. Iar lucrurile nu se opresc aici.

Ieri, șefa Senatului, Anca Dragu, a formulat un nou conflict juridic de natură constituțională, în care cere Curții să constate că Guvernul a sfidat Parlamentul, deoarece nu a respectat prevederile Codului Administrativ și că, în termen de cinci zile de la demiterea lui Stelian Ion, pe de o parte, și de la demisiile celorlalți miniștri USR, inclusiv a vicepremierului Dan Barna, pe de altă parte, nu a formulat propuneri pentru înlocuirea acestora. Fiind vorba despre schimbarea compoziției politice a Executivului, aceste propuneri trebuie să fie validate de Parlament. Însă, ele trebuiau deja să fie făcute. Din acest punct de vedere, s-ar putea pune sub semnul întrebării valabilitatea oricărui act semnat de miniștrii interimari de la PNL și UDMR, numiți, temporar, pe locurile lăsate libere de USR-PLUS.

Integral pe Jurnalul Național



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.