Reacţiile severe, dar foarte rare, declanşate de vaccinul AstraZeneca seamănă cu o reacţie adversă rară la heparină (un anticoagulant injectabil folosit pentru tratarea trombozei), au concluzionat două studii citate de British Medical Journal (BMJ).

Atât persoanele vaccinate cu serul AstraZeneca, cât şi cele care au dezvoltat reacţii adverse la heparină au făcut cheaguri de sânge alături de un nivel neobişnuit de scăzut de trombocite.

Reacţia severă la serul AstraZenaca a fost catalogată de cercetători drept „trombocitopenie imunitară trombotică indusă de vaccin”. Din cei peste 20 de milioane de britanici imunizaţi cu AstraZeneca, 79 au manifestat cheaguri de sânge şi un nivel scăzut de trombocite, iar 19 au murit în urma acestor complicaţii.

Cele două studii - efectuate de cercetătorii britanici şi cei norvegieni - arată că în cazul reacţiilor adverse la vaccinul AstraZeneca şi în cele ale pacienţilor despre care se ştia că sunt alergici la heparină există similitudini.

Integral pe Adevărul



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.