Criza COVID-19 a făcut ca evoluția afacerilor din comerțul cu ridicata să fie mult mai slabă, după cum arată datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS). În anul pandemiei, aceste afaceri au crescut, dar într-un ritm de 3 ori mai slab decât în 2019. Românii au redus puternic cheltuielile la alimente, băuturi și țigări. Dar în același timp, se remarcă un salt impresionant la sumele alocate pentru echipament informatic şi de telecomunicaţii (telefoane inteligente, laptopuri, tablete etc.).

Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în primele 11 luni din 2020, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 2,3%, față de aceeași perioadă a din 2019.

Anul precedent, în același interval de timp, așadar în ianuarie – noiembrie 2019 comparativ cu ianuarie – noiembrie 2018, creșterea a fost de 6,2%, de aproape 3 ori mai mare, potrivit INS. Aceasta în condițiile în care evoluțiile au fost mai slabe, în 2020 decât în anul anterior, în special la produsele cu volum mare de vânzare. La comerţul cu ridicata al produselor agricole brute şi al animalelor vii, în primele 11 luni din 2019 a fost înregistrată o majorare de 3,3%, după care anul trecut în aceeași perioadă a intervenit o majorare puțin mai accentuată, de 3,7%. La produse alimentare, băuturi și tutun, creșterea s-a atenuat, de la 6,2% în 2019 la 1,4% în 2020, cu alte cuvinte evoluția a fost de peste 4 ori mai slabă.

Integral pe Jurnalul Național



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.