Fasolea cu ciolan este o mâncare foarte îndrăgită de români. Cu toate astea, fasolea prezintă un pericol pentru sănătate dacă nu este fiartă suficient.

Leguminoasele - fasolea, soia, năutul, lintea, arahidele sunt bogate în minerale, însă, potrivit dr. Amanda Rose, psiholog şi cercetător din SUA, organismul nostru asimilează aproximativ jumătate din cantitatea nutrienţilor. Avem nevoie de zinc, fier şi magneziu pentru a preveni stările depresive, iar dacă boabele de fasole sau alte leguminoase fac parte din dietă ta, există o modalitate uşoară de a creşte absorbţia acestor minerale.

Este vorba de înmuierea leguminoaselor peste noapte, în apă foarte caldă - 60 de grade Celsius, pentru a reduce conţinutul de acid fitic. Această schimbare simplă are un efect uriaş: creşterea absorbţiei mineralelor în proporţie de 50-100%.

Studiile au arătat că, atunci când reducem acidul fitic din alimente, asimilăm mai multe minerale din acel aliment. Cantitatea de acid fitic variază în leguminoase, cereale, nuci şi seminţe. Un nivel crescut se înregistrează în soia şi arahide.

Integral pe Realitatea.net



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.