Mă număr printre cei pentru care spiritualitatea contează enorm. Respect credinţele oamenilor, chiar dacă uneori nu le înţeleg. Am citit scrisoarea IPS Teodosie către guvern şi prim-ministru. Am citit şi răspunsul premierului. Sunt uimită, o spun cu toată sinceritatea. Ştiu că Sfîntul Andrei are o semnificaţie specială pentru români.

Dar chemarea IPS Teodosie la celebrarea care-i este dedicată, prin încălcarea legilor statului român în contextul pandemiei, a topit înţelegerea mea a BOR, ca instituţie cu rol constructiv pentru majoritatea românilor. Am auzit în trecut comentarii cu privire la o presupusă conspiraţie împotriva BOR, de unde şi presupuse diverse atacuri. Nu cred în ele. În acest caz, prin acest gest al IPS Teodosie, BOR se discreditează singură, îşi face un mare deserviciu sieşi şi nouă, cetăţenilor.

Aici nu este vorba despre credinţă, nu este vorba despre spiritualitate deşi, în aparenţă, este invocată valoarea simbolică a ritualului. Prin chemarea clerului la adunare pentru celebrarea Sfântului Andrei şi prin autorizarea slujbelor religioase în biserici cu prilejul acestei sfinte sărbători, Înalt Prea Sfinţitul Teodosie incită clerul, enoriaşii, cetăţenii, la nerespectarea legilor statului. IPS îşi arogă deja o poziţie aflată deasupra statului, prin criticile aduse forţelor de ordine, care şi-au făcut datoria acum două zile în cazuri clare de restricţionări datorate pandemiei, de încălcare a legii.

Constanţa este în carantină, iar IPS vrea să se substituie autorităţilor medicale şi de stat care au adoptat măsuri de siguranţă pentru populaţia din şi din afara Constanţei. Îmi imaginez că IPS Teodosie este un om luminat şi de bună credinţă, care crede necondiţionat în puterea rugăciunii. De ce nu se duce în spitalele din România să aducă alinare celor în nevoie şi să serbeze pe Sfântul Andrei în acest fel?!

Integral pe Adevărul



Comentarii

Mefisto (2) Apropo, tu știi că pe planeta asta există forme de viață ce-i drept simple pe fundul oceanelor în apropiere de fisuri vulcanice active în scoarța pământului unde temperaturile sunt mari și oxigenul lipsește acolo, acele fisuri vulcanice active fiind înconjurate de acizi toxici vieții? Viața e deocamdată neexplicată ca apariție a ei, sunt grămezi de teorii, ba prin praful cosmic ce ajunge pe planetă, sau meteoriți, etc., dar e o mică posibilitate ca viața în sine să fi apărut și în componenți lichizi unde lipsește oxigenul. Deci, misterul rămâne! Termenii mei golănești se adaptează modului cum mă abordezi tu, nenicule. Ce să-ți fac?

29 noiembrie 2020 19:38

Mefisto (1) Dragă pitecantropule Faust alias Paulus, explicația ta referitoare la termenul extincție e cam trasă de păr, de perucă, de chelie, etc. Extincție înseamnă stopare totală a vieții, atât. Că o fi el acceptat anacronic e altceva, eu am spus clar că extincția vieții pe planeta asta nu s-a întâmplat niciodată, în totalitate, scuză-mi pleonasmul, dar trebuie precizat ca să definească complet termenul. Tu zici că au fost 5, acele dispariții de o amploare relativ mare ale unor civilizații străvechi și specii de animale, dar pot fi mai multe, iar istoria va demonstra sigur asta. Că omul se trage din maimuță, e o exprimare mai simplistă, omul e înrudit cu maimuța, dar acea legătură lipsă sau missing link cum spun paleontologii care vorbăresc limba engleză încă nu a fost găsită, deși sunt unele speculații cum că o fosilă de om preistoric veche de vreo 4 milioane de ani ar putea fi acea verigă lipsă, chestia e că deocamdată știința încă explorează acolo și studiază problema. Darwin are o mare dreptate cu evoluționismul lui la scară planetară, specii care au evoluat din specii mai primitive anterioare, etc,. iar asta e valabil și pentru omul de azi modern.

29 noiembrie 2020 19:38

Faust Amice macac, cu INCA ai dreptate. Scuze! Am scăpat o literă la dactilografiere. Termenul de „extincție” este însă acceptat ca atare în literatura de specialitate. Nu este vorba de extincția totală a vieții pe Terra, ci în proporții variaabile, între 60 și 90%. Au fost cinci asemenea extincții, iar acum ne aflăm în cea de a șasea. Ele s-au daatorat fie unor fenomene de vulcanism sau de natură cosmică, fie unor schimbări climatice ori geofizice. Este evident că în toate acestea a existat o evoluție, dar nu în sensul teoriei evoluționiste a lui Darwin, potrivit căruia, în principal, omul „se trage” din maimuță! Există și teoria lui Lamarque (întemeietorul paleontologiei) și Cuvier, care iau în calcul și rolul evenimentelor catastrofice. Unele specii dispar, altele apar. între cele care au persistat aproape neschimbate avem exempluli libelulei. Au fost descoperite fosile de libelulă vechi de 300 de milioane de ani, identice cu cele de azi ca anatomie, dar cu anvergura aripilor de 30 de cm. Ele reprezintă „vărful tehnologic” al lumii insectelor. Este, deci, o imensă aberație să crezi că omul ar fi putut evoluaa în răstimpul indicat de savanții darwiniști. Apreciez efortul tău de a aborda o asemenea tematică, dar păcat că o faci în termeni golănești!

29 noiembrie 2020 9:36

Mefisto (3) Când zici ICA te gândești la Vharan? Adică la profesorul Șopârlescu, profesor de securitate ceaușistă?

28 noiembrie 2020 23:54

Mefisto (2) Dar, extincția vieții NU a avut loc niciodată pe planeta asta, cu toate că anumite specii de animale preistorice sau civilizații preistorice au dispărut fără urmă. Timpul este esența spațiului? O mică frază filozofică ca altele simlare. Eu zic că spațiul este esența timpului, cu toate că cele două componente sunt intrinsec independente una de cealaltă, iar materia e ceea ce umple spațiul în timp, evident. Despre teoria relativității a lui Einstein am mari rețineri să presupun măcar că ar fi fost cunoscută de ăia care trăiau pe teritoriul Indiei de azi, fiind niște indivizi fără nici o iotă de școală de nici un fel. În rest, ne putem juca cu ipotezele și presupunerile în funcție de cultura generală a fiecăruia. Fără neo-marxism, globalism galactic sau de altă natură, iluminat sau neiluminat, adică fără feștilă. Ai înțeles gibonule poponar?

28 noiembrie 2020 23:51

Mefisto (1) Gibonule zis Faust alias Paulus, desigur că sunt destule întrebări fără răspuns referitoare la civilizațiile precolumbiene, sau Inca nu ICA, te gândești la .....? Sau despre cele sumeriene, sau cele din Extremul Orient, da, sunt de acord, sunt multe întrebări fără răspuns și tocmai d-aia se pot face presupuneri și ipoteze la infinit. Tu, maimuțoiule, ești procreat într-un dos de gibon, adică-n cur, pentru că maimuțoiul care te-a ejaculat era poponar ca și tine, deși LGBT-ul e ceva recent ca denumire numai. E o certitudine că omul străvechi ca primată, are cel puțin 3 sau 4 milioane de ani vechime. Despre evoluție și darwinism e o altă mare certitudine, evoluția este principiul de bază al vieții pe planeta asta. Vimanele sunt descrise ca aparate de zbor, evident tot ca presupuneri după aspectul desenelor sau obiectelor create de acele civilizații vechi dispărute. Există sculpturi, desene, mici obiecte confecționate ca mici statui, care sunt asemănătoare avioanelor actuale, etc.

28 noiembrie 2020 23:50

Faust Macacule zis Mefisto, pe pereții străvechiului templu Abydos din Egipt există pictograme cu elicoptere, submarine și alte mărturii ale unei civilizații dispărute. La Mohenjo Daro (civilizația Harapa) în Pakistan a fost decopertat un oraș incredibil de modern ca dotări urbanistice, distrus de o explozie nucleară: În Mahabharata, unde sunt descrise celebrele vimane, aparate de zbor și de luptă cu arme nucleare, există o mică frază în care se spune: „timpul este esența spațiului! Fizică nu glumă, n-așa?! Teoria relativității însăși era cunoscută în India cu câteva mii de ani înainte de Einstein. Templul Gobekli Tepe din Turcia, cel mai vechi din lume (11.000 de ani), de pe la sfîrșitul glaciațiunii Wurm, nu putea fi construit nici el de niște primitivi. Pietrele ICA din Peru, pe care sunt gravați oameni interacționând cu dinozauri, etc., etc., sunt și ele realizări ale unor rase evoluate de oameni, ci nu ale unor specii de maimuțe, respectiv așa zișii oameni primitivi. De la fosilele acestora până la omul modern lipsesc milioane de ani de evoluție umană și de civilizație. De altfel, femelele de maimuță nu prezintă clitoris, iar așa-zisele maimuțe antropoide și specimenele umane nu pot interacționa sexual, în sensul procreării. Ultima afirmație s-ar putea să nu fie, totuși, adevărată devreme ce tu te dovedești un macac veritabil, dar care scrie la tastatură!!!

28 noiembrie 2020 22:56

Mefisto Dragă Paulus, nu te mai bălega pe tine cu numele de Liliana Popescu, mai bine suge tu ocult și iluminat globalist toată Euro-Pula în chiloți la metrou, pentru că, virgulă, corupția ucide, în chiloți la metrou. În altă ordine de idei neglobaliste, nu te mai ridica-n slăvile cunoașterii globaliste și într-ale ocultismului galactic inexistent, pentru că tu, sărmane papagal găunos, nu ești decât un propagandist leșinat neo-stalinistoid pecerist. Apropo, din moment ce fosile de om primitiv vechi de 3 sau 4 milioane de ani au fost descoperite, momentul apariției omului pe planetă e deocamdată neconcludent. Extincții ale vieții pe Terra, NU au avut loc, dacă mă-nțelegi ce vreau să spun! Extincție a vieții înseamnă negru pe alb și așa cum spui și tu, extincție a vieții, dar mai înseamnă și extincție completă a vieții, ceea ce pe planeta asta NU s-a întâmplat niciodată. Că anumite specii au dispărut la un moment dat, din cauze de meterorit, etc., e cu totul altceva, dar viața NU a dispărut în totalitate pe Terra niciodată. Tu, ești mult mai prost decât credeam, ești complet idiot, dar, te bați cu cărămida-n pectorali cum că le știi tu pă toate ălea cu Oculta și cu Iluminații Galaxiei, niște fatnasmagorii imbecilizante tâmpite ce strălucesc de o idioțenie crasă. Apropo, nimic despre neo-marxism și despre George Soros? Neo-marxism de care cretinii ăia de la Realitatea Net și Realitatea TV se tot screm să ne facă să le credem balivernele? Ești cumva imbecilul ăla de Cozmin Gușă? Ăla care se crede mare ANAL politic ce analistizează analicește politichia românească și speră să-l bage iarăși pe rebutul ăla de Ponta undeva-n Găoaza politicii? E plină lumea de rebuturi gen Ponta și Gușă, etc. Muie PSD!

28 noiembrie 2020 21:01

Primatei DARWIN de mai jos Măi macacule, dacă tu crezi că ai căzut din copac pe tastatură încă de acum 3-400.000 de ani, când se zice că ar fi apărut Homo Sapiens, află că ești un analfabet cu spume! Creierul uman este cea mai complexă structură din Univers și este rezultatul unor evoluții de zeci de milioane de ani, de-a lungul a cel puțin cinci extincții a vieții pe Terra și a 2-3 civilizații străvechi. Teoria evoluționistă a lui Darwin nu este decât un dulce gugurit de copil, inteligent pentru vremea în care a trăit, nu și pentru știința modernă adevărată. Dar, ce să facem? Tu ești un analfabet de școală nouă, procreat de primata-mamă direct pe tastatura jucărioarei digitale zise computer, care suge de acolo teoriile pe care i le recomandă Oculta și crede că a atins culmea cunoașterii. Din păcate este doar nivelul de cunoaștere al maimuței capabile să ironizeze aiurea.

28 noiembrie 2020 16:59

Darwin Cand o primata cade din bananier direct pe tastatura unui laptop, ies exact comentarii ca ale lui Ionescu Valentina si cele de la 11:36

28 noiembrie 2020 16:02

Ion Romanu Articolul publicat în Adevărul este valoros în conținut, exprimat inteligent în forma de prezentare și atestă imaginea unei persoane cu un nivel apreciabil de cultură și respect pentru valorile acesteia.

28 noiembrie 2020 13:08

Liliana Popescu Acuma că mă bălegai și eu cu acest harticol și știind prea bine că așa-zisa pandemie de coronavirus ecce o acțiune (periculoasă în toate sensurile) a globaliștilor de forțare a N.O.M. (Noua Ordine Mondială), declar pe propria răspundere că le am cu spiritualitatea precum pu(b)ula cu prefectura. Decent era să zic pe lătinește „su(b)ula”, iar pe romînește „sula”, dar optând pentru „p...la” vrusei să vă dovedesc înaltul mieu nivel de spirtualitae (sic!) iudeo-creștină.

28 noiembrie 2020 11:36

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.