„Am fost onorat să prezint în şedinţa de Guvern de aseară, în faţa prim-ministrului Ludovic Orban şi a colegilor din Cabinet, proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida - Etapa I A Sistemului De Transport Metropolitan Rapid Cluj Magistrala I De Metrou Şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea - Componenta 1, Magistrala I de Metrou”, judeţul Cluj”, a transmis Lucian Bode, pe Facebook.
Potrivit lui, valoarea estimată a proiectului este de aproximativ 1 miliard de euro, iar finanţarea va fi asigurată conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, după caz din fonduri externe nerambursabile (POIM 2014-2020, PNRR 2021-2027, POT 2021-2027), bugetele locale ale celor două UAT, precum şi din alte surse legal constituite. Din punct de vedere tehnic, proiectul noii linii are o lungime de 14,4 km şi 14 staţii de metrou care vor deservi Municipiul Cluj-Napoca şi localitatea Floreşti.
„Noua magistrală de metrou pregăteşte viitorul Clujului şi, totodată, dezvoltarea zonelor limitorfe Gilău şi Floreşti. Acest proiect de metrou, de la Cluj, are inclusă şi conexiunea cu viitorul Spital Regional de Urgenţă, iar prin integrarea cu viitorul tren metropolitan va asigura conectivitatea cu Gara CFR şi cu Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”, afirmă ministrul.
Integral pe Adevărul
Comentarii
UnZen Mă cac un căcat mare în pizda mă-tii cu metroul tău cu tot. Mă cac și-n unda verde căcată de guvernoi cu privire la metroul metropolitan al nemetropolei Cluj. Megalomanismul lui Ceaușescu a renăscut din propria cenușă la nemetropola Cluj. Adică la un oraș precum Clujul cu o populație de 200.000 de oameni sau cu ceva mai mult e nevoie de metrou? Adicătelea Clujul e mai metropolă decât Parisul sau Londra și are mare nevoie de metrou? Uite de exemplu în Canada, la orașe de mărime similară sau chiar mai mari până la aproape jumătate de milion de locuitori, NU e metrou de nici un fel. Ce ne spune asta? Evident, că la Cluj care e mai ditamai decât marile metropole europene e mare nevoie de pipi și caca de metrou, că deh, România are 117 miliarde euro datorie externă și are mare nevoie mare de metrou la Cluj, pentru ca țigoinării din Mănăștur să poată merge cu metroul la Gara CFR din Cluj pentru a se juca alba-neagra și barbut. Futu-vă-n gură să vă fut cu unda voastră verde de viitor al Clujului! Muie PNL!
24 noiembrie 2020 20:32
Adaugă comentariu
Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:
- Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
- Accesezi link-ul din mesajul primit.
- Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.
Te-ar mai putea interesa și...
Decizie. Guvernul a publicat indicatorii tehnico – economici ai noului stadion „Știința” din Timișoara. Investiția se dublează
27 ianuarie 2021 11:35Prognoză CFA: Curs leu/euro la 4,98 și inflație de 2,64%
27 ianuarie 2021 10:09Autostrada Ploiești-Brașov și contractul pentru studiul de fezabilitate. Ministrul Transporturilor: În curând va fi semnat
27 ianuarie 2021 7:55Anca Dragu: Impozitul zero pe salariul minim ar putea deveni realitate cam în doi ani
26 ianuarie 2021 21:38ANAF lansează un call center care să te ajute să-ți plătești taxele către stat
26 ianuarie 2021 20:32Editorial
La 30% capacitate de funcționare, restaurantele nu sunt rentabile și se vor închide natural
Dacă restaurantele sau teatrele merg la 30% din capacitate, e posibil să se reînchidă sau să nu se deschidă deloc. De ce? Ce rentabilitate economică pot ele să aibă? O parte din cheltuieli sunt fixe și nu se acoperă dintr-o...