Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

După mai mult de un deceniu de pregătire a început lucrul la cel mai lung tunel scufundat din lume, Fehmarnbelt Tunnel, care va conecta Danemarca cu Germania la 40 m sub nivelul mării și va scurta simțitor timpii de călătorie când va fi gata în 2029.

Va fi lung de 18 km, este unul din cele mai mari proiecte europene de infrastructură și are un buget de peste 7 miliarde de euro. În comparație, Channel Tunnel care are 50 km și leagă Anglia și Franța, terminat în 1993, a costat echivalentul a 13,2 miliarde de euro în banii de azi. Deși mai lung, a fost săpat de o mașină specială pentru tuneluri în loc să fie compus din secțiuni preconstruite scufundate.

Va fi construit pe sub Fehmarn Belt, strâmtoarea dintre insula germană Fehmarn și cea daneză Lolland și este gândit ca alternativă la serviciul de feribot dintre Rødby și Puttgarden care transportă milioane de pasageri în fiecare an.

Integral pe Hotnews



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.