Sectorul ospitalităţii a fost puternic lovit de criza economică, dar şi de restricţiile de călătorie impuse în urma declanşării pandemiei de coronavirus. Care ar fi soluţiile, potrivit unei analize PwC?

Sectorul Horeca (hoteluri, restaurante, cafenele) este unul dintre cele mai puternic lovite de criza economică rezultată în urma pandemiei. Specialiştii companiei de consultanţă şi audit PwC estimează o scădere a cifrei de afaceri în acest domeniu cu peste 50%. Mai mult, firmele din domeniu se vor confrunta cu siguranţă atât cu cereri de despăgubiri, cât şi de solicitări de daune.

“Pentru o mai bună înţelegere, prezentăm cazul unei companii care operează un hotel şi un restaurant de lux, care vizează în principal clienţi străini. Pe lângă oaspeţii hotelului, restaurantul hotelului a fost deschis şi altor clienţi, care reprezentau aproximativ 50% în vânzări. Compania a suferit pierderi financiare semnificative, ca urmare a măsurilor extraordinare impuse după declanşarea COVID-19: hotelul a fost închis şi toate rezervările au fost anulate, restaurantul a trebuit închis pentru public, rezultând o scădere a vânzărilor şi, în plus, restaurantul a trebuit să arunce sau să doneze o parte din stocul pe care nu-l putea folosi.

Pentru a atenua scăderea vânzărilor, restaurantul a început să ofere clienţilor săi posibilitatea de a comanda mâncare cu livrare la domiciliu, însă acestea generează doar aproximativ 30% din veniturile de dinainte de criză”, se arată într-un comunicat al PwC.

Integral pe Capital



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.