Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Moartea arhiepiscopului Pimen a fost întâmpinată de conducerea Bisericii Ortodoxe Române cu un comunicat sec, previzibil şi valabil oricând şi pentru oricine, ca şi cum bătrânul ierarh s-ar fi stins acasă, în patul lui, în deplină linişte sufletească. Ca şi cum, în cazul de faţă, cauza morţii n-ar fi avut nicio importanţă.

Or, cauza morţii are aici o semnificaţie aparte: arhiepiscopului Pimen i-a fost cel puţin grăbită - dacă nu cumva chiar determinată - moartea de infectarea cu virusul care produce COVID-19. Trecerea sub tăcere a acestui detaliu confirmă o bănuială mai veche, născută înainte de Paşte: Biserica Ortodoxă Română a întâmpinat întreaga problematică a pandemiei COVID-19 cu o atitudine de frondă, de adversitate mai mult sau mai puţin vocală faţă de deciziile anunţate de autorităţi în măsura în care acestea îi afectau ei, Bisericii, oarece ritualuri şi interese.

Dacă inventariem lucrurile pe care Biserica le-a apărat în ultimele trei luni, putem lesne observa că toate ţin de formele exterioare de manifestare a credinţei: dacă mergem sau nu la Biserică în Noaptea Învierii, dacă luăm Lumina Sfântă direct de la preot sau e suficient să ne-o transmită şi un jandarm, dacă ne împărtăşim musai cu linguriţa aurită sau merg şi linguriţele de unică folosinţă.

Integral pe Adevărul



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.